Esteu aquí

Inici | Actualitat | Agenda | ONLINE- Assessorament per a la creació d'empreses | ONLINE- Assessorament per a la creació d'empreses
Encara no t´has col·legiat?
Ubicació Aula Virtual + Col·legi de Periodistes de Catalunya
Rambla de Catalunya, 10, Pral
Barcelona
Dates de realització
Inici: 08 novembre 2022
Fi: 30 novembre 2022
Horari: 9.30 a 13.30 (darrera sessió de de 10:00 a 12:00 hores)
Durada: 30.00 hores
Places
Màxim: 20
Import
  • Col·legiats/des:
    0.00€
  • Col·legiats/des a l'atur*:
    0.00€
  • Precol·legiats/des:
    0.00€

ONLINE- Assessorament per a la creació d'empreses

Programa

Dates: 14, 16, 18, 21, 23, 25, 28, 30 de novembre de 2022 de 9:30 a 13:30 hores (darrera sessió de de 10:00 a 12:00 hores)

Inscripcions fins el: 8 de novembre de 2022

A través del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya hem tingut accés a diferents cursos subvencionats en modalitat d’Aula Virtual/presencial per als nostres col·legiats/des. Aquests cursos estan destinats a treballadors/es adscrits al Règim General, autònoms/es i persones en situació d’atur.

El nombre de places és limitat, per aquest motiu és REQUISIT IMPRESCINDIBLE fer la preinscripció al curs a través de la web del  Col·legi

Per tal de formalitzar la preinscripció heu de fer arribar la següent documentació al mail catalunya@tscat.cat

Documentació: 

Emplenar i signar l’Annex 1 (sol·licitud de participació) del curs corresponent.

- Fotocòpia del DNI

- Fotocòpia de la nòmina (capçalera), rebut d’autònom/a o DARDO actualitzat en cas d’estar en situació d’atur. Les persones en situació d’ERTO, consten com a treballadors/es, per tant han d’aportar còpia de l’última nòmina.

Sense l'enviament de la documentació requerida per correu electrònic la inscripció no serà vàlida.

Un cop rebuda aquesta documentació, us farem arribar un correu confirmant la vostra plaça al curs

 

Descripció:

Conèixer i valorar iniciatives reals de la creació d’empreses.
Tenir una guia per a la realització de les diferents activitats administratives.
Saber el necessari per a desenvolupar un pla de negocis.
Definir les eines jurídiques.
Tenir clara la viabilitat del projecte.

Continguts:

  • Definició de la “idea negoci”
    • Equilibri Idea-emprenedor-negoci
    • Anàlisi de les aptituds i actitud per emprendre
    • Factors de viabilitat i factibilitat
    • Valorar pros i contres d´emprendre amb socis, instruments per definir la relació entre els socis
    • Reflexionar sobre l´entorn general de l´emprenedor: legal, econòmic i social
    • Repàs del “decàleg bàsic de l´emprenedor”
    • Treballar els conceptes bàsics del negoci: missió i visió
    • Conèixer l´eina fonamental per valorar la situació de partida: D.A.F.O.
    • Estructura de costos- Fluxos d´ingressos- Punt d´equilibri
  • Detallar un pla d’empresa
    • Què és un pla de negoci?
    • Establir les estratègies per convertir una oportunitat de negoci en un projecte empresarial concret
    • Utilitats del pla de negoci
    • Determinar quins són els destinataris del pla de negoci
    • Característiques fonamentals del pla d´empreses
    • Comentari introductori sobre els diversos apartats del pla d´empresa
    • Com descriure l'oportunitat de negoci
    • Clients
  • Viabilitat econòmica
    • Previsions de resultats
    • Valoració i càlcul de les inversions necessàries
    • Càlcul de les necessitats de finançament
    • Punt d´equilibri: càlcul i explicació del concepte
    • Pla de tresoreria
    • Càlcul del compte d'explotació i balanç provisional- Previsions de resultats
    • Valoració d'inversions: TIR-VAN
    • Quadre resum econòmic-financer
  • Forma jurídica del negoci
    • Tipus de formes jurídiques i implicacions de cadascuna en l'àmbit de responsabilitat de l'empresari.
    • Autònoms, tràmits i característiques generals
    • Societat civil: possibilitats actuals després de la reforma de l´impost de Societats a 2014.
    • Societat Mercantil: S.L., S.A., S.L.L., S.A.L.
    • Cooperatives
  • Tràmits
    • Tràmits i costos de constitució
    • Documentació pel Notari i Registres
    • Estatuts socials, models bàsics
    • Aspectes laborals: seguretat social i contractació
    • Llicència d'activitats
    • Propietat industrial: marques i patents
    • Protecció de dades
    • Referències a la Llei de Suport a l'emprenedor (Llei 14/2013)
  • Viabilitat del projecte
    • Anàlisi del mercat i de la competència, aspectes a tractar
    • Pla de màrqueting
    • Producció/ Organització

Modalitat: es realitzarà en format online ( videoconferència) i es realitzarà la darrera sessió presencial el 30 de novembre de 10h a 12h al Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rambla de Catalunya, 10, Pral. - Barcelona)

Subvencionat pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya

Import i condicions

Preu col·legiats/des:
0.00€
Preu col·legiats/des a l´atur *:
0.00€
Preu precol·legiats/des:
0.00€

Docents

Sr. Amadeu Ibarz

Ubicació

Inscripció

Us informem que l’acte del Dia Mundial del Treball Social – Medalla d’Or ha estat ajornat. Properament comunicarem la nova data de realització.
Disculpeu les molèsties.