Esteu aquí
Barcelona, 16 de gener de 1952.
Treballadora social, pedagoga i professora universitària. Diplomada en Treball Social per convalidació (1989).
La seva activitat professional com a treballadora social es va dur a terme especialment en els serveis socials municipals. Va treballar a l’Ajuntament de Mataró des del 1976 al 1981 en l’atenció de situacions de vulnerabilitat i en processos d’inclusió i de promoció social. Compaginà el treball individual, amb tasques de dinamització grupal, de sensibilització i de treball amb la comunitat.
Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació (UB, 1988), com a pedagoga treballà en la posada en pràctica d’un projecte de formació del Departament de Treball de la Generalitat per potenciar la inserció laboral de persones amb diversitat funcional (Experiència pilot 1989-1990). Participà en equips de treball per al desenvolupament curricular del cicle formatiu de Tècnic en atenció sociosanitària (2002-2003) i del Manual de Qualitat per a l’ajuda a domicili (2009-2010) de la Diputació de Barcelona. Va col·laborar en l’Assessorament conceptual del Diccionari de serveis socials publicat per la Generalitat de Catalunya (2009).
Durant 25 anys ha impartit docència universitària relacionada amb els serveis socials i d’altres àmbits de la intervenció social, i amb el Pràcticum. Fou directora de formació de l’Escola de Treball Familiar de l’ICESB-Fundació Pere Tarrés (1997-2007) i coordinadora de cursos externs de treballadora familiar i d’auxiliar gerontòleg. Professora de l’Escola Universitària de Treball Social de l’ICESB (EUTS 1991-2001) i de les Escoles Universitàries de Treball Social i Educació Social Pere Tarrés (EUTSES-URL) (2001-2017). Directora dels estudis de Treball Social (2005-2017) de la Facultat d’Educació Social i Treball Social de la Universitat Ramon Llull (URL) fins a la seva jubilació, formant part de l’equip directiu (2005-2009). Ha realitzat funcions de coordinació docent, de gestió i de disseny del Grau en Treball Social, i rebé de la Facultat un reconeixement explícit a la seva trajectòria docent. Ha participat en comissions relacionades amb la vida acadèmica i professional i des del 2009 formà part del Comitè d’expertes i experts en formació en l’àmbit de l’acció social de la Generalitat, en representació de la URL.
Ha impartit més de 20 cursos de formació continuada a professionals en actiu dels serveis socials bàsics, sobre l’Informe social i el tractament i traspàs de la informació (1997-2012); docent de cursos de postgrau dirigits a directors i tutors d’escoles sobre l’entorn educatiu del centre (2009-2011); a personal d’entitats locals (2013 i 2014) sobre la gestió de serveis socials i a diplomades en infermeria (2015 i 2016) sobre atenció a la dependència.
Ha confeccionat materials vinculats amb la professió (Guia i protocols d’informes socials editat per la Diputació de Barcelona, 2005), ha escrit articles a l'RTS sobre El treball familiar en el servei d’ajuda a domicili (núm 172, des. 2003) i, en col·laboració amb d’altres docents, article sobre Una mirada a punts crítics de la nova Llei de serveis socials (núm. 183, abril 2008). Ha col·laborat en publicacions col·lectives elaborant capítols sobre serveis de benestar, acció social i eines didàctiques, dins Els serveis socials a Catalunya, aportacions per al seu estudi (2011); Inteligencia profesional. Ética, emociones y técnica en la acción socioeducativa (2015); Aprender para transformar. Propuestas prácticas de didáctica (2019). Ha publicat articles divulgatius en blogs i xarxes socials.
Del 2020 al 2024, realitzà la coordinació compartida del Seminari Permanent d’Història del Treball Social del Col·legi, promovent la recerca històrica del treball social en diferents àmbits d’intervenció. Des del Seminari ha estat coordinadora i coautora del Monogràfic 4 sobre Les Escoles de Treball Social a Catalunya. Un viatge a través de las formació, editat el novembre de 2023 pel TSCAT i presentat en acte públic el febrer del 2024.