Esteu aquí
Gestió transformativa i mediadora de conflictes per al lideratge de projectes i equips de serveis socials
Programa
Dates: 4,11, 18 i 25 de novembre de 2019
Aquesta formació està homologada com a formació contínua pel centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya.
Els equips d’intervenció social, serveis socials bàsics i especialitzats, estableixen relacions de vincle professional amb els usuaris, necessària per a la intervenció. A la vegada , inherent al treball en equip, es donen les dinàmiques relacionals amb els membres de l’equip. En aquestes dues interaccions, amb l’usuari i amb els membres de l’equip, es donen les situacions de conflicte inherents a la mateixa intervenció i a les relacions amb l’equip professional.
Aquestes situacions conflictives poden venir donades pels usuaris on el professional actua com a gestor extern al conflicte, o bé el professional pot estar implicat en el mateix i per tant ser-ne part actora.
En resum, els equips i projectes d’intervenció social es troben immersos en conflictes amb la població atesa com a part implicada o externs al conflicte, i a la vegada amb conflictes generats en les dinàmiques relacionals dins l’equip. Són els responsables dels equips i dels projectes de SS qui gestionen aquests conflictes com a competència en el seu rol de lideratge.
És cabdal doncs, que els responsables d’equips i projectes de Serveis Socials, donades les seves tasques i funcions de gestió contínua de situacions de conflicte, puguin disposar de coneixements sobre els conflictes, sobre el seu anàlisi i adquireixin eines per la gestió transformativa, dialogada i positiva dels mateixos dins el rols de lideratge dels equips i projectes de Serveis Socials.
Destinataris
El curs va adreçat a responsables, coordinadors, caps i referents que desenvolupin tasques de lideratge d'equips o de projectes dins l’àmbit de la intervenció social.
Professionals amb perfil de management que vulguin conèixer i millorar en seu rol de gestor del conflictes , i per tant millorar la gestió i els resultats dels equips
Objectius
Capacitar als professionals responsables de projectes i Serveis Socials en coneixements sobre l’evolució i els elements que intervenen en un conflicte , i adquirir diferents metodologies i tècniques per minimitzar les conseqüències negatives del conflicte i generar noves dinàmiques relacionals i transformatives dels mateixos.
- Identificar i aprofundir en el rol del directiu/responsable d’equip com a gestor eficient de conflictes .
- Posició del responsable/líder de l’equip o projecte en la gestió de conflictes.
- Conèixer la possibilitat de canvi en la visió i percepció del conflicte. Visió transformativa.
- Aprendre l’evolució del conflicte, els diferents elements que hi intervenen i identificar les principals causes dins la intervenció que en són generadores.
- Conèixer i incorporar eines i tècniques d’intervenció dialogadaen els conflictes dins els rol de lideratge.
- Aprendre habilitats per la gestió de situacions d’alta conflictivitat que es donen en la intervenció social.
- Practicar les tècniques i eines de intervenció en el conflicte, adaptades al moment dels participants i a les situacions més habituals a les quals han d’intervenir.
Programa
El Rol de lideratge com a gestor de conflictes. Funcions i competències.
- El conflicte en la intervenció social dins el rol de lideratge:
- Concepte i significat.
- Canvi de visió. Visió transformativa.
- Principals situacions de conflicte en els equips i projectes socials.
- Anàlisis del conflicte com a eina d’intervenció.
- La comunicació en la transformació dels conflictes. Principals dificultats en la comunicació generadors de conflicte i com resoldre- les.
- Eines i tècniques de gestió transformació dels conflictes.
- Mètodes per la gestió i transformació dels conflictes: Intervenció en situacions de crisis o escalada del conflicte.
Metodologia
La metodologia és totalment vivencial i participativa.
El curs està dissenyat per tal de crear coneixement compartit a través d’espais de coneixement teòric estimuladors de la participació, alternats amb espais de dinàmiques de grup i pràctiques per aprendre e incorporar les habilitats i tècniques en gestió de conflictes el màxim de vivencials i generadores d’aprenentatge significatiu.
Import i condicions
Docents
Eva Noguera Cambray
És Mediadora de conflictes en l’àmbit públic i privat de tipus comunitari , familiar i en organitzacions. Té una llarga trajectòria professional en la gestió d’equips i en la intervenció en diferents Serveis Socials. Actualment és Supervisora d’equips i professionals.
Desenvolupa i realitza activitats formatives en Universitats, Administració Pública, Col·legis professionals i altres organitzacions privades amb o sense afany de lucre.
És directora i Mediadora a l’Entitat EsMediacio, Gestió Integral de Conflictes.
Xavier Miquel
Psicòleg , Mediador i Màster en direcció i desenvolupament de RRHH, Postgrau en desenvolupament i creació d’empreses, Màster en teràpia breu estratègica. Treballa com especialista consultor en diferents organitzacions i despatxos professionals des de la gestió de conflictes i mediació, és responsable de desenvolupament de RRH i orientador estratègic a professionals i directius. Docent en diferents espais professionals i formatius.
Ubicació
Inscripció
Per inscriure’l a aquest curs has d’estar registrada o registrat a la web
· Si ja has fet amb anterioritat el registre a la pàgina web del Col·legi, accedeix a aquesta pàgina per identificar-te.
· Si estàs col·legiada o precol·legiada i encara no t’has registrat a la pàgina web del Col·legi, accedeix a aquesta pàgina.
· Si no estàs col·legiada o precol·legiada , per registrar-te a la pàgina web del Col·legi accedeix a aquesta pàgina.