Esteu aquí
Fonaments teòrics i metodològics per al disseny de plans d'intervenció en salut
Programa
Dates presencials: 17 i 24 de setembre de 2019 de 9.30 h a 13.30 h.
Per aquesta activitat formativa se sol·licitarà el Reconeixement d’Interès Sanitari
Objectiu general d’aquest curs és revisar i actualitzar elements de caràcter teòric i metodològic del Treball Social en l’àmbit de la salut. Així, es pretén facilitar en el/la professional l’adquisició d’un ventall més ampli de possibilitats per a la seva actuació, mitjançant el disseny de plans d’intervenció ajustats a les situacions que ha d’atendre.
D’aquest objectiu general se’n desprenen d’altres més específics com:
- Desenvolupar els criteris que fonamenten l’elecció del model més òptim per a les diferents actuacions professionals.
- Aprofundir en els objectius, els principis metodològics i les fases associades als diversos models d’intervenció.
- Reconèixer els instruments, les eines i les tècniques que permeten millorar el disseny i l’execució dels plans d’intervenció.
Continguts:
- La correspondència entre els models teòrics i les lògiques d’actuació professional.
- De la singularitat del mètode a la pluralitat de mètodes d’intervenció del Treball Social en salut.
- Elements metodològics de caràcter transversal: el recull de dades; el diagnòstic social; l’anàlisi DAFO; la planificació; el cicle de l’avaluació.
- El disseny de plans d’intervenció. Aplicació pràctica.
Metodologia:
- Exposicions teòriques.
- Exercicis en grup (presencials).
- Desenvolupament d’activitats pràctiques (exercicis individuals de caràcter no presencial).
- Hores no presencials: es realitzaran dues activitats de dues hores cadascuna. La primera entre el 17 i el 24 de setembre. La segona, entre el 24 de setembre i l’1 d’octubre (el docent farà un retorn amb observacions i comentaris de les activitats individuals realitzades). Durada: 12 hores (8 hores presencials i 4 hores no presencials).
Import i condicions
Docents
Xavier Miranda Ruche
Doctor en Educació, Societat i Qualitat de Vida (UdL) amb la tesi: “Treball Social en Salut Mental a Catalunya. Una anàlisi de la disciplina a partir dels discursos professionals”. Diplomat en Treball Social (UdL) i llicenciat en Sociologia (UAB). Màster en societat de la informació i el coneixement (UOC). Docent en els graus de Treball Social, Educació Social i Educació Primària a la Universitat de Lleida. Membre del Grup de Recerca i Anàlisi Social i Educativa (GRASE).
Ubicació
Inscripció
Per inscriure’l a aquest curs has d’estar registrada o registrat a la web
· Si ja has fet amb anterioritat el registre a la pàgina web del Col·legi, accedeix a aquesta pàgina per identificar-te.
· Si estàs col·legiada o precol·legiada i encara no t’has registrat a la pàgina web del Col·legi, accedeix a aquesta pàgina.
· Si no estàs col·legiada o precol·legiada , per registrar-te a la pàgina web del Col·legi accedeix a aquesta pàgina.