Esteu aquí
Com actuar davant l’incompliment de la Llei 24/2015
El passat 5 d’agost de 2015 es va publicar al DOGC la Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica. Aquesta llei, estableix la protecció de persones i unitats familiars en situació de risc d’exclusió residencial davant dels talls de subministraments que puguin acordar les companyies subministradores d’aigua potable, electricitat i gas per manca de pagament. La llei estableix que les empreses distribuïdores d’aigua potable, electricitat i gas no poden interrompre els subministraments per motiu d’impagament d’aquelles persones o famílies en situació de risc d’exclusió residencial.
La realitat, però, és que s’estan donant casos de talls de subministrament que incompleixen aquesta llei. Davant d’aquests fets, el Col·legi us informa, des del compromís del Treball Social, del protocol d’actuació que poden fer els professionals per tramitar una denúncia i obligar a les companyies a actuar d’acord amb la normativa. Clica aquí per llegir el protocol d’actuació.
D’altra banda, des de l’Agència Catalana de Consum es va trametre a les empreses subministradores d’aigua, llum i gas que presten serveis a Catalunya el protocol d’actuació de la Llei 24/2015; així com també se’ls va demanar les dades dels responsables en el subministrament de llum (document adjunt) i aigua (document adjunt). Des de les diferents Àrees de Serveis Socials els professionals es poden posar en contacte en casos de talls indeguts o altres consultes. Finalment, també us adjuntem el full oficial de denúncia, que s’ha de tramitar a les oficines de consum.